onsdag 16 september 2009

Rosa tyll

I mitt gästinspiratörspaket fick jag en bit rosa tyll. VAD gör man med sånt? funderade jag. Ja, inte vet jag vad ni brukar göra med tyll, men hos mej blev det ett 1-årskort med tyllkant *ler* Jag gjorde två rosa cirklar i cardstock från Core 'dinations, sydde en rynktråd i tyllen och satte den emellan cirklarna och sydde runt kanten med vanlig raksöm.

Det prickiga heter Swiss Dot Bubblegum och kommer från Doodlebug.

Den vita rundeln är en Spellbinders som jag gjort hål längs kanten i, använde mej av en vanlig Fiskars öljettsättare, men det går säkert lika bra med en håltång eller liknande.
Texten är utstansad i foam, stilen heter Moxie skinni mini.


På baksidan sitter en likadan vit rundel att skriva sin hälsning på. Hela kortet får plats i ett vanligt kvadratiskt kuvert, 16 x 16 cm, fast man får väl "knöla till" kanten lite ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett sånt gulligt kort!! Fiffigt med tyllen som kant!! Jättefint!

Gurkiss sa...

Super fint och gulligt ju :)

Kram Gurkiss

Madde fyller 40 och lottar ut.....