tisdag 15 september 2009

Stjärnalbum

Jag har roat mej kungligt på sistone, har nämligen gjort ett stjärnalbum. Det är sååå kul! Lite pilligt, men otroligt roligt och resultatet blir ju riktigt imponerande, eller hur?!

Till omslagssidorna har jag använt bitar av en helt vanlig pizzakartong, som jag klätt med vitt papper, där jag stämplat lite huller om buller med den lilla käcka stämpeln Bat.


Texten har jag återigen stansat ut med den vanliga tången, denna gång i lila foam.


Albumsidorna har jag fyllt med foton som jag fått av en 15-årig tjej som varit i USA just i Halloweentider. Hon ska såklart få albumet i present så småningom ;-)

Jag har dekorerat med bitar och urklippta mönster ur halloweenpappren, som du hittar HÄR.

Texten är i stilen Katie Classic.


Det går åt en hel massa cardstock i olika färger, men det är det värt, tycker jag!



Här ser du också detaljer, en vit och en orange pumpa, som jag klippt ur mönsterpapper...


... liksom katten på sista sidan.
Sidenbandet finns HÄR.

3 kommentarer:

Kristina sa...

åhhhh stjärnalbum är så fint!!!
Helt dö läckert!!!Hon blir garanterat glad övet en sån pressent!

Anonym sa...

Detta är så läckert! Och vilket arbete bakom!!

La Vikinga sa...

Jättefint!!!

Och instämmer med föregående talare: vilket arbete!!!

Madde fyller 40 och lottar ut.....