torsdag 26 juni 2008

Färglägga med PROmarkers


Här kommer en liten film om hur man på ett bra sätt kan färglägga med promarkers.. Detta var min första film av flera så jag kan ju tyvärr inte skryta med att det är den bästa.. :-)
Lite knackigt i pratet.. Hade inte direkt något manus :-) Lite spontant och så.. men jag hoppas att ni skall tycka det är lite kul ändå..
Bilden är heller inte 100% men man ser vad man gör iallafall.. :-) Håll till godo.
Undrar du något så hör av dig.. Lämna gärna en eller 2 kommentarer..
Kram
Viktoria

EDIT: Ser att denna filmen är väldigt populär. Skall försöka mig på en ny film inom kort då min färgläggning har utvecklats rätt mycket sedan detta. Men kul att ni gillar den. Ha det gott kram Viktoria

17 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Viktoria.

Vilken jättebra film du har gjort.
Tydlig och bra.Vad duktig du är. Ska bli kul att se fler filmer :0).

Hej från Carina.

Anonym sa...

Hej och tack för filmen! Det är ju kanonbra att se hur ett "proffs" jobbar. Lägg gärna ut fler sådana här små filmer!

Hälsningar Petra

Anonym sa...

Vilken bra film! Jag måste skaffa en blender, det ser jag ju nu :)

Madde sa...

Bra film! Önskar bara att jag hade bredband;)

Marie sa...

Tack för en tydlig och bra film. Nu vet jag hur man gör iallafall. Nu ska jag bara fundera ut om jag ska ge mig in på det eller jag ska fortsätta med mina akvarellpennor...
Ha det gott!
MArie

Anonym sa...

hej heter ju samma som du :-) viktoria är ju ett fint namn :-) hur gör du den filkmen du har på din blogg? mycket bra film. men uppfattade inte riktigt vad pennan hette som du ex gjorde prickar på tröjan av? Och ngn penna också som du gjorde någon vit efekt av eller ngt? :-) Vad heter dessa & vad är det för typ av pennor? :-) TACK på förhand!http://viktoriahelena.blogg.se/

Anonym sa...

Tack snälla du för en så toppenbra promarkerfilm. Den gav mig jättemycket! Nu skall jag träna och köpa en blender för det är svårt att tona utan. Det förstår jag nu. Tack igen!
Många hösthälsningar Ingela G

Anonym sa...

Hej
tack så mycket för din film! Den gav oss jättemånga bra tips. Vi har precis fått ett gäng ProMarkers men det blir inte riktigt snyggt. Vi tränar mera!
Alexander och Lotta

Anonym sa...

Hej!
Jag ritar manga och har av en kompis hört om promarkers och jag undrar vart mågonstans man kan köpa dom ( bor i stockholm ) och tack så jätte mycket för filmen, besvarade många frågor! :)
har bara en fråga till, vilka färger kan vara bra att börja med? vill inte/kan inte köpa typ 20 på en gång haha.
Kolla gärna in på min blogg! :)
Kram emma

Monica sa...

Jättebra video du har gjort. Jag har länge undrat hur man gör för att färglägga med promarkers och göra skiftande nyanser. Nu måste jag köpa stämplar och pennor :-) Är jättesugen på att testa. Har en fråga bara... Den vita pennan du gjorde streck med (inte blendern utan den andra) vad va det för någon? Tack så jättemycket för att du har gett mig inspirationen att testa! KRam kram!

sanna sa...

såg det var jättelänge sen du postade detta inlägg, sökte på promarkers på google och detta kom upp och måste verkligen tacka för en jättebra film! Ska helt klart beställa pennorna nu, har velat tillräckligt länge. Och duktig var du med!

Petra sa...

Hej!
Det var länge sedan du postade detta inlägget, men jag hittade det igår och måste bara skriva att du fick mig till att inspireras. Nu vill jag ha sådana pennor själv. :) Är det du som ritat gubben du färglägger?

Julia sa...

Snyggt gjort, hörru du! :D

Jo, jag undrar, vad heter den ljusgröna pennan? Jag behöver utöka mitt förråd av gröna ProMarkers och tycker mycket om just den gröna nyansen du använder här.

Jag är lite av ett fan av ProMarkers och skulle gärna tipsa om en grej. Om man börjar med de mörkaste färgerna som skuggor och sedan bygger på med ljusare och ljusare så flyter färgerna ihop mycket snyggare. Det blir också jättesnyggt om man använder lila som de allra mörkaste skuggorna.
Jag ville bara dela med mig lite. :)

Lycka till med ditt ritande! ^^

Viktoria sa...

Hejsan Julia
Jag tror den heter APple.. eller så är det äpple som är den som ligger precis över i färg.. Kika runt Apple på promarkerstället så hittar du min :-)
mvh Viktoria

Bea sa...

vad använder du för papper då du färglägger med promarkers? och var köper du dom?

Sussi sa...

Vad kul! Jag hade helt missat att du har gjort instruktionsfilmer också. Och just för pennorna jag köpte på mässan. Bra för mig att se hur du menade att du målar :-)

Plus att det var mysigt att höra din röst, nästan som om du var närvarande här hemma hos mig :-D

Kram

/Sussi

Emma Fritzell sa...

Det var en väldigt bra film :)

Madde fyller 40 och lottar ut.....