fredag 1 maj 2009

Fröken Maj

Jag heter Madde (Madeleine) och jag har fått äran att gästa Papper & Sånt under maj! Tack Viktoria! Nedanstående foto visar paketet jag fått från Viktoria, ínnehållandes en färgutmaning till mig.

Jag har nästan alltid pysslat - främst sömnad, stickning och teckning -större delen av mitt liv. När jag var 13-15 år gammal, hade jag en amerikansk brevvän som satte in sina foton och memorabilia i en scrapbook, och på den vägen är det. Fast förr hade jag inget namn på det jag gjorde, och inte heller var det syrafritt... Tyvärr.

Nu är det mesta syrafritt och jag har ett namn på det jag pysslar med. Det viktigaste för mig vad det gäller scrappandet, är att berätta historien bakom fotot/händelsen. Jag gör inga layouter utan text! Jag tycker mest om att scrappa, men är "periodare" vad det gäller att göra kort. Och idag bjuder jag er på just ett sådant.

Material som jag använt:
Bazzill Basics-Pinecone
Doodlebug
Orange band med gula prickar
Prima blomma
Tingtura stämpel
QuicKutz Rainbow Classic alfabete

Återkommer en annan dag.
Ha det så skönt i solen!
//Madde (maddesigno)

3 kommentarer:

Morfen sa...

Hej fröken maj! :) Vilket fint paket du fått att jobba med och vilket sött kort du gjort! Kram

Kristina sa...

Snyggt!
Och jag ser fram emot dina sidor med text......♥
MER text åt scrapp-folket♥

maritha sa...

Ett härligt kort..
Jag har själv svårt för just skrivandet så jag hoppas du kan inspirera mig lite.. :D

Madde fyller 40 och lottar ut.....