onsdag 29 april 2009

En layout..

Som jag tidigare berättade så blir det oftast 8*8 layouter här hemma.. Med fyra barn i huset tänkte jag att det skulle spara lite material. Oj så fel jag hade. Men så är det just nu. :D Det går ju bra att göra fina kort av de överflödiga 10cm breda remsorna. Det är ju dem jag visat tidigare..

Här kommer min layout iallafall.. Jag skar ut en swirl med Slicens basic3 kort. Av en händelse så hamnade "spillpappret" på min knallrosa CS medan jag tog bort swirlen från glasplattan.. Och så ändrade jag mig.. Jag la swirlen på hyllan och använde mig bara av spillet.. Vilken härlig effekt det blev att använda det "negativa" pappret!! Detta kommer jag använda mig av fler gånger! Jag har ritat på lite highligts i vitt, på CS:en. Noterna är handklippta ur foam-ark, och lite vit highlight även på dem..

Så dagens tips är att även använda det papper du skurit/ stansat ut ifrån, när du gör dina layouter. Inte bara själva motivet!

Kram
Maritha // Dilorf

Inga kommentarer:

Madde fyller 40 och lottar ut.....