onsdag 1 april 2009

Idag är det April!

Maritha heter jag som är April månads gästinspiratör. Du kanske känner igen mig bättre som Dilorf, det som är mitt nick lite överallt. Framför allt finns jag på Svensk Scrapbooking, där jag är med i teamet.

Jag är en 32årig, gift, fyrabarnsmor som bor i ett råååsa enplanshus utanför Katrineholm.

Jag har scrappat i flera år, först digitalt i photoshop och sedan smög jag via kortmakeriet till pappersscrappingen.

I huvudsak scrappar jag nu i 8*8”, barnens album är i den storleken och det blir mååånga layouter med barnen. Jag gör mer och mer LO’s i stl 12*12”, mitt tema där är en BoM. Fast jag tror att även barnens album blir i den storleken så småningom.. Jag har även gjort en del 6*12” Jag tror inte att jag har någon särskild stil, jag provar på det mesta och testar gärna nya saker. Färger älskar jag så även de varierar från layout till layout.

Om jag ska välja bort en dekoration jag ALDRIG får använda så är det Band/garn. En som jag inte skulle klara mig utan är nog blommorna, jag brukar kunna peta in minst en blomma på allt jag gör.. :D

Jag blev jätteglad när jag fick erbjudandet om att bli ”Fröken April” och det är verkligen en utmaning att få hemskickat ett paket med saker som jag själv inte har valt ut. Jag hoppas att jag kommer att göra Viktoria glad att hon gav mig detta erbjudande och att jag kan inspirera er alla med de härliga produkter jag fick från shoppen.

Jag tänkte inleda min månad med en layout i härligt solgula färger. Motivet är mitt hus jag köpte redan 1995, då var jag 19 år gammal. Oj vad jag har letat efter dessa korten! Swirlsen är handklippta ur foamplattor. Det blev bra, fast jag rekomenderar nog en groda eller dylikt att använda istället.. ;) Lite tyll bakom blommorna för att få lite extra djup och stickles på mittenpapperets tryckta blomma. Jag visste inte hur jag skulle bygga upp min layout, så jag satte mig ner och ritade en skiss som jag bjuder er på! Om ni använder den så säg gärna till mig, så jag kan få se vad ni gör av den!

Ute skiner solen och himlen är alldeles blå! Det är VÅR idag!
Jag hoppas jag kan inspirera er under den kommande månaden!

KRAM
Maritha

5 kommentarer:

Madde sa...

Välkommen som gästinspiratör!

VeronikaP sa...

Välkommen säger jag till min efterträdare!
Din gula Lo är jättefin!

Kristina sa...

Hej hej!
Välkommen hit!Ser fram emot att få se dina skapelser...Härlig sida♥

BellaMio sa...

Den är ju superläcker!!! You rock, girl :)

Kommer hålla ordentlig koll på dig...

madeleine sa...

Fin layout! Så roligt att se att du gör papperslayouter nu!

Madde fyller 40 och lottar ut.....