onsdag 10 augusti 2011

Bokmärken

Hösten är i antågande och en dag som denna märks det mer då regnet fullkomligt vräker ner. Med hösten startar både skola och andra aktiviteter. Musiklektionerna drar igång både för mig, Tilde och Nora och då tyckte jag att det passade att göra bokmärken att ha i notböckerna.
Det ena gjorde jag i My Minds Eye´s papper från alphabet soup och som passande nog hade noter på sig.
Jag målade en chipboard i matchande färg som jag satte foambokstäver som jag stansat ut från de praktiska arken Viktoria har i shopen,
Knapparna och band i matchande färger finns också i butiken.

Det andra bokmärket gjorde jag i vintage stil.
Pappret är från Basic Grey. Jag har tagit gammalt notpapper som jag skurit i olika smala stripes och chalkat kanterna. Bokstäverna är små alfabetsstickers som finns i shopen.
Lite gamla frimärken och knappar ur privata gömmor, likaså fjärilarna som jag sprayat svagt rosa.

Baksidan på båda bokmärkena har ett neutralt mönstrat papper som man kan skriva sina läxor på om man nu önskar.

Inga kommentarer:

Madde fyller 40 och lottar ut.....