fredag 30 oktober 2009

Mer vintagebilder

Denna gång i jultappning tillsammans med Imaginisce randiga julpapper där vissa av linjerna är alldeles härligt glittriga! Det fiffiga med de här bilderna är att man inte behöver skriva sin hälsning, ofta finns de där, mycket praktiskt om du har många kort att göra. :D
Härligt röd carstock, band, bling och knapp finns också i butiken.


Varför inte göra ett julkort i helt andra färger än de klassiska, jag skulle absolut kunna tänka mig en rosa jul! Tänk lite vitt och shabby, glittrigt, silvrigt och rosa med änglar på rad! Yum!

Allt från shopen förutom kraftcardstocken. Ser ni förresten det lilla bandet i knappen, det är INTE floss utan en liten remsa av den rosa cardstocken som man skär till och pillar in i knappen - mycket användbart tips!


I mitt DT-paket hade Viktoria skickat med en blompinne(!) med frågan om man kan altra den? Det är klart man kan! Den fick visserligen fortfarande vara blompinne men i en något snyggare skepnad! Målad med vit akrylfärg och klädd med det söta pappret med julgransljusgirlanger och en liten lapp med en hälsning passar den perfekt i julblomman, min lilla hibiskus under tillväxt fick agera julblomma i brist på de kommande hyacinterna och amaryllisarna.


Bokstäver, bling och band finns här!

Det var allt för idag och jag hoppas ni kommer åter imorgon då mitt sista inlägg kommer!

/Nenne

3 kommentarer:

Cornelia sa...

Massor med fint! Och vilken KUL utmaning... med blompinnen, menar jag! Den är riktigt läcker!

MissMian sa...

Wow så myckeet fint du har skapat!! Mitt sista inlägg kommer också i morgon! :)

Kristina sa...

snyggt!!!
Och vintagesidan har jag sparat!Massa roliga bilder-och du hade ju verkligen gjort massa snyggt!

Madde fyller 40 och lottar ut.....