söndag 19 juni 2011

Resultatet av blomsterutmaningen.

Hejsan alla goa läsare.
Har haft en blomsterutmaning under veckan och vinster skulle gå till 3 st.. Har fått in precis 3 st finfina bidrag så jag drar inte ens.. utan jag säger GRATTIS till Carina, Marita och Lina.. Maila mig era adresser så får ni fina grejer på posten..
Kram
Viktoria
Här ser ni bidragen..
Kram
Viktoria
Bild 1,2,4 är rosor som jag stansat ut 3 blommor och klipp olika och
sedan limmat ihop, jag har även glossat och använt stickles på. Sen på 3,6,7,8
har jag distressat. Nr 7 har jag
även knövlat och använt en figursax. blomma 4 har jag stansat ut 2 blommor
i olika stl och sedan har jag enbossat med kopparpulver.
(OBS! pga av bildstrul från min sida har bilderna hamnat i fel ordning och jag har själv ändrat på siffrorna.. Jag tror det skall stämma. Dessutom fattas 2 rosor men det blev strul med Picasa.. eller kanske med mig :-) kram Viktoria)
Carina hittar du HÄR
OBS! Ursäkta Marita.. ser ut som jag skrivit Maria på bilden.. skall ju såklart stå Marita
Här följer texten som Marita skickade med blommorna)
Har stansat ut från mina daisypunchar ( stavas nog inte så )

Den första blomman är stansad med samma stl på alla blommorna.
Har rundat bladen uppåt .
I mitten har jag fäst en genomskinlig sten som jag först har glittrat undertill med oranget glitterlim
och sedan fäst i mitten. ( vet inte vad dessa stenar kallas för, har köpt dem i blomsteraffären )
Sedan har jag färgat den svagt med Distress Ink / tattered rose.
Den andra blomman är bara utstansad i lila cardstock.
Har använt 3 olika stl på stansar till denna.
Har rullat bladen runt en pensel..
Den minsta i mitten har jag böjt upp bladen och sedan fyllt den med Pearl Maker / Kristall.
 Den tredje blomman är stansad i tunnt papper + att jag har två st i lila cardstock under
dels för att få lite stadga i blomman + att jag ville ha lite färgskiftning på de understa bladen.
Har använt samma stl på alla bladen
Har gjort dessa blommor förut och man kan fylla på med nästan hur många utstansade daysis som helst
beroende på hur fylliga blommor man vill ha.
Hälsningar från Snojbi /Marita
I torsdags publicerade jag PysselLinas blommor men lägger in dem här igen så ni får lite uppfriskat minne :-)
Lina skickade mig länkarna till sin blogg så man kunde se förklaringarna.. Kika in där om du vill lära dig mer om hennes fina blommor.
Här kommer lite länkar till Linas blogg så ni ser hur hon gjort blommorna
http://pyssellina.blogspot.com/2011/03/lite-mer-blommor.html
http://pyssellina.blogspot.com/2011/02/det-var-pa-tiden.html
http://pyssellina.blogspot.com/2010/12/bandblommor.html

4 kommentarer:

Marja sa...

Härliga alster!! Grattis tjejer!!

Marita Johansson sa...

Vilka fina blommor.
Grattis

Lina sa...

Åh så glad jag blir! De andra gjorde också väldigt fina blommor.

Carina sa...

Kul, mailar min adress och allas blommor är jättefina.

Madde fyller 40 och lottar ut.....