torsdag 10 juni 2010

Använt mitt strykjärn !

Jag har gjort en korg...en tidnings/stick-låda eller kanske en blomkruka...!

För det går att ha den till lite av varje!

Jag klippte lite i två 30x30 papper.Så att dom passar ett laminerings ark A4. Och eftersom min lamineringsmaskin har flyttat till en nära vän så tänkte jag...OK strykjärnet...!

Och minsann! Fungerade utmärkt!!!

Sedan jag strykt och klippt rent papperna så fram med symaskinen och sydde ihop så det blev en ask...Lite problem att vända den hade jag.MEN det visade sej bli perfekt ändå!!! För nu vet jag hållbarheten på det...och den är stor :-)

För att göra en snygg kant gjorde jag remsor på diagonalen av den härliga prickiga filten. Perfekt med filt för det fransar sej inte! Använde ändarna till "blad" och sydde för hand fast blommor och tyll. Knöt även in sidenband för exra färg...

Duggregnet fortsätter att droppa här...men det gör ju inget...jag är inne och pysslar:-)

//Kristina

3 kommentarer:

bili sa...

Tjusig och säkert väldigt användbar. Lite dugg klarar den säkert av oxå, då pappret är inplastat :)

Cornelia sa...

Men, vilken GREJ!!! *tummen upp*

Päivi sa...

Vad fiffigt! Snygg dessutom :o)

Madde fyller 40 och lottar ut.....