söndag 29 november 2009

Julkort från Viktoria

Har knåpat ihop lite julkort som jag faktiskt tänkt skicka själv iår. Under så många år har jag gjort massor med julkort till andra och när jag själv har gjort mina egna har jag inte riktigt orkat engagerat mig. Men iår blir det andra bullar.
Inspiration har inte varit svårt sedan Magnoliapaketet kom för 2 veckor sedan. Fångade upp en av varje stämpel till mig själv :-) och även lite papper innan de började ta slut.
Älskar stämplarna och älskar papprena om än mer.
Min Slicemaskin har hjälpt mig med ramar och lite tags. Sedan har jag "suddat" med mitt hemgjorda infärgningsverktyg och med mina impress stämpeldynor. Har fått fnatt på att färga på kanterna som ni säkert märker :-)

Har också arbetat en hel del med maskning av mina "bilder" det tycker jag är superskoj.
På de flesta korten har jag även satt på Glitterlim
har mest använt mig av frosted lace.
Bara synd när man skall visa för det syns sällan på bild exakt hur det ser ut i verkligheten.
















Hoppas ni hittat lite inspiration till era egna julkort .
Vill även passa på att tacka november månads inspiratörer :-) Anna och Lotta. Tusen tack för superfina alster.
Välkomnar även december månads inspiratörer som snart dyker upp här. Har skickat deras paket först idag.. För det heter väl bättre sent än aldrig ;-)
Snart dyker det upp fina alster från Eivor och Josefin.
De har inte fått några julpapper utan har fått välja sina 3 favoritfärger just nu och så har de bytt med varandra.. Det skojiga i det hela var att Eivor valde brunt, blått och rosa och Josefin drog till med Brunt, grönt och rosa.. (de visste naturligtvis inte om vad den andra valde)
Skrattade nästan ihjäl mig.. Trodde att det skulle skilja lite mer än så :-)
Men jag försökte välja papper så det ändå blir lite utmanande. Dessutom har de fått varsin skissutmaning.. Samma skiss och samma utmaning.. Skall bli kul att se vad det blir.
Efter jul kommer jag inte ha några gästinspiratörer, (åtminstone inte direkt i januari) men förmodligen blir det en NY fast inspiratör. Däremot kanske jag kan fråga mina "gamla" gästisarbetare om de vill göra ngt ibland.. Vi får se vad tiden utvisar..
Nä nu blev detta värsta uppsatsen. Bäst att sluta innan ni somnar :-)
Kram
Viktoria

3 kommentarer:

Nenne sa...

Superfina julkort viktoria - det märs att du älskar Magnolia-stämplarna!

Va spännande med en ny fast inspiratör! Ser fram emot nästa år! :D

Kram

Cornelia sa...

Somnar?! Nänä... skriv mera!!! Det är så kul att läsa om andras tankar och funderingar! Ska verkligen bli spännande att se vad december-tjejerna hittar på med sitt material och så en skiss! Lycko dem!! Det är sååå kul med skisser, de sätter verkligen fart på kreativiteten, tycker jag.

Härliga julkort!

Anonym sa...

Jättefina kort du har gjort Viktoria! Jag har också gjort flera kort med de fina papperen från Magnolia. Inte somnar man, kul ju mer du skriver tycker jag!
Ha det bra!
Kram KatarinaR

Madde fyller 40 och lottar ut.....