torsdag 10 september 2009

Lite tidigt, kanske... men BUUUU på er!

Hej!
Hemma igen från Bulgarien, där vi har haft underbara dagar med sol och bad och god mat, trevligt umgänge och... ja, toppen helt enkelt! Mina roliga papper och annat från butiken låg här och väntade på mej och jag kunde bara inte vänta, utan satte saxen i dem på direkten!

Tänkte visa hur enkelt det är att göra ett trishutter-kort. Ovan har jag skurit till cardstocken från Core'dinations i en bit som är 12"x5½". Sen har jag bigat vid 2", 4", 8" och 10". Det syns lite dåligt, men titta noga! *S*


Nästa steg: Mät 1½" från vardera långsida och gör ett snitt mellan de yttersta bigningarna. Se bilden. Lätt som en plätt!


Sen är det bara att vika som bilden ovan visar. Det är enkelt, prova får du se!!!


Återstår det roligaste: Att dekorera skapelsen!

Här är framsidan på mitt lilla Halloween-kort.




Och så här ser det ut när man viker ut det.

Jag har använt:

Cardstock från Core'dinations (orange) och Bazill (svart, under det mönstrade).
Mönstrat papper, Boo Whoo (till mittdetaljen i blomman), Fraidy Cat samt Monster Mash. Alla mönstrade papper hittar du HÄR. Pappren har läckra detaljer i blankt tryck, som tyvärr inte syns på bilden.
Det prickiga svarta pappret är från DoddleBug och heter Swiss Dot Beetle Black. Finns HÄR.

Jag har också använt en bit svart punchinella och sidenband och så stansat ut bokstäver i orange foam, som du hittar HÄR. Och hörrni, Viktoria skriver på den sidan att foamen inte går att använda i squeezen, men jag har stansat ut mina bokstäver med den och det funkar, som ni ser, hur bra som helst!

Återkommer snart med flera Halloween-inspirerade alster!

2 kommentarer:

Viktoria sa...

Hejsan hoppsan

Superläckert album.. Bra att du säger emot mig ang. squeeze och foam. I min funkade det dock inte :-( tur jag har en bug också.. Måste hem och pröva göra ett sådant album.. bara supercoolt.
KRam
Viktoria

Anonym sa...

Vilket coolt kort! Och vilken vikning och skärning, urhäftigt!

Madde fyller 40 och lottar ut.....