torsdag 10 september 2009

En liten ödla...

...som heter Conny Kameleont. Fast egentligen är han en hemsk skurk i filmen LasseMajas detektivbyrå och Kameleontens hämnd. En av barnens favoritfilmer och böcker just nu. Det blir även en del detektiv- och agentlekar och då vill min son oftast vara Conny Kameleont som byter skepnad på ett nafs och sticker ut den giftiga tungan snabbare än snabbt.



Bakgrundspappret är Paper Salons Sorbet; Lime sprouts. Mönsterpappren är We R Memory Keepers White Out collection; Nonsense: Splish Splash och Silly Sally. Jag har klippt ut snurklor av det ena, och cirklar och remsor som jag gjort rullar av av det andra. Även den röda fotomattan är baksidan av Silly Sally papper. Det är just det som är så bra och roligt med dessa papper att de är dubbelsidiga och bakgrunden har fyra mindre rutor med mindre motiv eller enfärgat. Så de kan användas till kort eller som bakgrund, fotomatta, färgglada rullar, klippa ut figurer, etc... Alla papper hittar du HÄR.

Jag har åter igen stansat ut rubriken av skumgummi. Alfabetet är Cuttlekids Tadpole och bokstäverna har fått lite brun chalk på sig för att bli en aning mörkare. Några egna rubons finns med och datum av minialfabetstickers. (Likadana finns att köpa i butiken). Ödlan är en gammal chipboarddekoration ur mina gömmor som jag har dekorerat lite med utklippta cirklar, glossy accents och brads från Heidi Swapp. Orange satinband på en gammal tag där jag ska skriva lite om bilden (när jag har fått min nya vita penna). Det mesta av materialet hittar du HÄR.


Och så närbilder!




Snart är det helg igen!

Anne

3 kommentarer:

Cornelia sa...

Hela LO-n är super! "Snurklorna" gillar jag massor! Resten också, såklart.

Viktoria sa...

Underbar LO.. Härlig färgkombi..
Ja visst är de dubbelsidiga med 4 olika mönster på ena sidan toppen..
Kram
Viktoria

Morfen sa...

Supersnygg!!

Madde fyller 40 och lottar ut.....