lördag 26 september 2009

Album i ask

När jag köpte chipboard-bokstäverna, som jag använde till Apelsin-LO-n här nedan, fick jag dem förpackade i en söt liten ask. Såg genast att den hade potential att bli något annat och nu har den förvandlats till en album-ask!

I hålet i lockets syns titeln på albumet, som ligger däri. Jag har klätt locket och botten med mönstrat papper från K&Co, det heter Mira Golden Poppy och är helt underbart i färgerna!

När man öppnar asken så ligger albumet där.


Linn är min systerdotter och hon var och hälsade på oss i vårt hus i Hälsingland, bilderna är därifrån. Hon ska få albumet när hon fyller år.
Pärmarna har jag skurit ur pizzakartong och klätt med samma mönstrade papper som själva asken.

Bokstäverna är utstansade i cardstock och lackade med 3D-lack. Stilarna är Katie Classic samt Phoebe.
Blommorna är ur mina egna gömmor, men titta HÄR så hittar du massor!
Samma sak med banden, de är ur min enorma bandsamling (som ligger i en enda röra i en stor låda). HÄR finns att köpa om du är sugen på lite nya!

Här är några uppslag. Sidorna är gjorda av vanliga, billiga vita albumblad. Jag har dekorerat ganska sparsamt, för att albumet inte ska bli så "bulligt", men försökt att plocka upp färger ur fotona till fotomattor och dekorationer.

Ursäkta blänket i bilderna. Det ville sig inte riktigt när jag fotade.

Inga kommentarer:

Madde fyller 40 och lottar ut.....