onsdag 8 april 2009

Jag har gjort en egen "ros" ..

Jag har fullt med massa små små blommor här hemma och jag satt och tänkte på vad jag skulle ha dem till.. Slötittade på TV:n samtidigt och knölade lite med en blomma.. Och titta som den blev:
Självklart tänker jag bjuda er på en liten beskrivning på hur jag gick till väga för att få till den. Om ni vill.. Jag använde mig bara av dessa 4 delar. Metallen är en bit från en av de färdiga rosor man kan köpa. De skaften är så långa, så jag brukar klippa av dem.
Jag virade en liten knut i änden på skaftet, trädde på innerblomman ( bild två). Ganska mycket lim på "pistillen" och knölade till blomman lite, så den blev ihoptryckt som på bild tre.
Jag trädde på nästa blomma, här tog jag en mörkare blå, lite mindre lim och formade den runt den första blomman. (bild fyra) Till sist trädde jag en grön liten blomma på skaftet. Endast en liten lim-klutt och lite upprundning av kronbladen kring blomman. (bild 5)
Bilderna sex och sju visar de blommr jag fick ihop på den lilla stunden jag satt med det.
Och så får jag ju lov att visa hur mitt kort blev, det där jag använde mina egna "rosor". Det blev mycket uppskattat!

Jag hoppas ni förstår hur jag har byggt upp mina blommor. Jag är medveten om att jag inte är så värst pedagogisk.. :D Men jag önskar er en härlig Onsdag!
Kram
Maritha // Dilorf

2 kommentarer:

madeleine sa...

Vilka fina rosor du gjort!

Viktoria sa...

Pedagogisk nog så man förstår tycker då jag att du är.. Skall omedelbart gå upp och göra lite rosor.. även om jag nästan kan bada i de "färdiggjorda" :-)
Glad påsk på dig..
KRam
Viktoria

Madde fyller 40 och lottar ut.....