onsdag 12 augusti 2009

Lite inspiration från Fröken Augusti / Aase.....

Hej!!! Vilken glädje att få vara Fröken Augusti och få inspirera er läsare.
Augusti har anlänt med stormsteg, jag har börjat jobba igen efter en härlig semester. Dessutom haft ett stort kalas i familjen, därför har det inte hänt så mycket från min sida innan nu ;)
Jag - Aase eller Ängel60 som jag kallas i cyberrymden är en scrappare som allra helst gör LO i 12x12. Det händer att jag gör ett kort för husbehov ibland. Är på väg in mot mitt femtionde levnadsår om en månad..... Bor tillsammans med min sambo TG i ett alldeles lagom stort hus i en ort utanför Borås. Har tre vuxna barn och en bonusdotter. Jag har scrappat sedan hösten 2006 och för mig är det en enorm lättnad att hitta en hobby där all min kreativitet får utlopp. Äntligen har jag landat och får användning av min andra hobby, fotografering. Förutom nu i sommar då jag tagit det lugnt utövar jag någon form av scrapping varje dag. Jag klarar mig inte utan mönstrade papper, många och rikligt mönstrade. Arbetar på ett fritishem med de stora barnen från år 3 och uppåt. Jag och min kollega P jobbar mycket med att skapa och använda sin kreativitet i olika uttrycks former. Att skapa ger och fyller mig med ett lugn, balsam för själen är ett bra uttryck. Skönt att få skingra tankarna genom att använda sina händer.
Är så glad att Viktoria gett mig uppdraget och jag fick ett paket fullt av höstiga papper i mitten på förra veckan. Lusten att använda dem har varit stor och idag landade jag i mitt scraprum :)
Här kommer min första LO med material från webshopen.
Fotot passade perfekt till färgerna i paketet, har använt mig av mönstrade papper från två olika papperstillverkare K & Comapany och Scrapworks som dessutom är från två olika collectioner.
Fick Foam sheet, som jag stansat ut rubriken i med QK -alafabetet Diesel. Det var jätte kul att använda. Knappar i naturfärger och blommor från YouDo.
Det kommer fler LO under månaden och jag hoppas ni klickar er in på Webshopen och beställer lite foam och gör era egna thickers! Jätte lätt och dekorativt!
Kram från Aase, gästinspiratör i Augusti.

4 kommentarer:

Madde sa...

Välkommen och vilken fin LO du har gjort!!!!

Aase sa...

Tack Madde! Kul att få vara med och inspirera! Kramen Aase

Kristina sa...

Säger också välkommen...och en härlig LO du gjort!
Och visst är foam underbart!

Linda Dekorerar sa...

Vilken härlig LO !!

Madde fyller 40 och lottar ut.....