onsdag 14 december 2011

Tags

Idag kommer ett tips om att göra egna julklapps tags. Det är inte nytt men väl värt att visas igen! Jag har inte visat det här inne tidigare.


Material: Distress Ink refill, små sprayflaskor/Minimister, stämpeldynor, diverse stämplar (swirlar etc.), tags, glitterstickels
Blanda vatten och distress till önskad nyans. Man får prova sig fram och man kommer snart på vilka som är pigmentrika och behöver mer spädning och vice versa

Spraya sedan över tagen eller det du önskar färga in. Ibland råkar det kanske droppa och pappret krullar sig men ta det med ro, då det väl torkat ser det helt annorlunda ut och den där droppen som man kanske inte ville ha med visar sig vara den bästa….

Här har jag använt 2 olika färger och sprayat med. Aged mahogany och Shabby Shutter. När det sedan torkat vänder man på tagen och gör om proceduren (Så vida du inte du ska ha det till bakgrundspapper då räcker det med ena sidan.) Låt det sedan torka ordentligt innan du stämplar med ny färg på så att denna inte blöder ut i pappret. En del papper kan man också behöva stryka på lite lätt, speciellt om de är lite tunnare.



Sedan stämplar man svirvlar i ytterkanten av tagen, jag har valt att använda rött och grönt i samma nyanser som jag färgat in pappret med.
Stämpla sedan med någon textstämpel eller annat motiv, på baksidan stämplar jag bara swirlar och lämnar fritt för att skriva.


Små duttar med glitter stickels i matchande färger.



Jag har valt att trä ett grovt snöre i tagen


Hoppas ni fått lite inspiration till julen nu!


Detta kommer bli det sista ifrån mig här inne på Papper & Sånt om jag möjligen inte kommer gästa någon gång framöver. Hur som helst kommer jag sakna onsdagarna och inläggen men ni får gärna kika in på min privata blogg och lämna gärna ett litet avtryck.

En riktigt God Jul och ett Gott Nytt 2012!!

Inga kommentarer:

Madde fyller 40 och lottar ut.....